Πασατέμπος

Ιστορία για να… περνά η ώρα – Σχόλια και παρατηρήσεις στο athinaios@live.com

Το χασίσι στο θυμιατήρι και η νυφούλα ο παπάς!

Ο Νίκος Φέρμας είναι από τις πιό γνωστές φυσιογνωμίες του ελληνικού κινηματογράφου. Πάντα σε ρόλους δεύτερους, αλλά ξεχωριστούς. Ήταν ο μάγκας, ο άνθρωπος της πιάτσας. Βαρύς κι ασήκωτος. Μάγκας ήταν και στην ιδιωτική του ζωή. Ουσιαστικά στο πανί έπαιζε τον εαυτό του.

Ο Φέρμας είχε δύο πάθη: Τις… ανηψιές και το χασίσι. Όπου ανηψιές οι φιλεναδίτσες που κάθε τόσο ταλαιπωρούσαν τη γυναίκα του Αννα Παντζίκα. Οσο για το χασίσι, αυτό ταλαιπωρούσε τους συναδέλφους του που μοιράζονταν το ίδιο με αυτόν καμαρίνι στο θέατρο…

Ο Λάκης Μιχαηλίδης αφηγείται το πως έγινε «άνω κάτω» ο γάμος του Φέρμα Αιτία, το αιώνιο πειραχτήρι ο Αλέκος Σακελλάριος. Λέει ο Μιχαηλίδης:

«Στον γάμο του Φέρμα, την ώρα που ο παπάς ετοιμαζόταν να ευλογήσει το ζευγάρι, ο δαιμόνιος κι αξέχαστος Αλέκος Σακελλάριος ρίχνει μέσα στο θυματήρι χασίσι. Μια μικρή φλουδίτσα χασίσι. Άρχισαν, λοιπόν, όλοι οι προσκεκλημένοι να ζαλίζονται, μα πιό πολύ από όλους μαστούρωσε ο παπάς, ο οποίος εκδηλώθηκε τη στιγμή εκείνη ως ομοφυλόφιλος κι άρχισε να φωνάζει:

Εγώ είμαι η νυφούλα. Εγώ θα σύρω τον χορό του Ησαΐα. Κι ο γάμος έγινε πανηγύρι… Σχόλασε…»

Γεννήθηκε σε ένα χωριό της Λέσβου το 1905 ώς Νίκος Χατζηανδρέου. Φτωχοί αγρότες οι γονείς του θα ακολουθούσε κι αυτός τον ίδιο δρόμο, εάν δεν πέθαινε ο πατέρας του, τρία χρόνια μετά την γέννησή του κι η μάννα του δεν υποχρεωνόταν να γίνει υπηρέτρια σε πλούσια σπίτια της Μυτιλήνης.

Κάποια στιγμή, με μέσον, τον έβαλαν κλητήρα σε Τράπεζα, αλλά τα παράτησε. Δεν άντεχε το ωράριο, τη στολή και το καπέλο, απαραίτητα αξεσουάρ τότε κάθε κλητήρα.

Στα 18 του χρόνια γνωρίζει τον ηθοποιό Δημήτρη Βερώνη που προσπαθεί να δημιουργήσει θίασο στο νησί. Βρισκόμαστε στα 1923 και στη Λέσβο υπάρχουν χιλιάδες πρόσφυγε από τη Μικρά Ασία. Ο θίασος κράτησε λίγο, αλλά το μικρόβιο είχε μπει στο πετσι του Φέρμα.

Το 1925 βρίσκεται στην Αθήνα, στο Θέατρο Τέχνης του Σπύρου Μελά. Παίζει στον Κήρυκα στους «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου.

Ο δρόμος όμως δεν ήταν στο κλασσικό ρεπερτόριο, αλλά στο βαριετέ και την επιθεώρηση. Στην Όσαση του Ζαππείου γνωρίζει και την γυναίκα του Αννα Παντζίκα. Μικρούλα έκανε, τότε, χορευτικά και ακροβατικά. Αποδείχτηκε ότι το δυσκολότερο ακροβατικό θα ήταν να συνυπάρξει με τον ατίθασο χαρακτήρα του Φέρμα.

Ακολούθησε ο πόλεμος, η Κατοχή, δυσκολίες, πόνος και φτώχεια. Η ταινία «Οι Γερμανοί ξανάρχονται» το 1948 δίπλα στον Λογοθετίδη τον βάζει στο κόσμο του σινεμά. Κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει τις ταινίες που έπαιξε. Δεν έχουν διασωθεί όλες. Μέχρι το 1972 (14 Αυγούστου) που έφυγε από κοντά μας βρισκόταν εκεί, πότε στη μεγάλη οθόνη, πότε στση σκηνή του θεάτρου για να χαρίσει γέλιο.

Ο Αλέκος Σακελλάριος δεν έκανε μόνο άνω κάτω το γάμο του. Του είχε βαθιά αγάπη. Κι όταν πέθανε έγραψε ένα ιδιαίτερα συγκινητικό κείμενο.

Διαβάσαμε πριν γράψουμε: Αντώνη Πρέκα: Σαν παλιό σινεμά…

Διαβάστε ακόμη κάνοντας κλικ στον τίτλο

Γιατί η αστυνομία ήθελε να στέιλει τις γυναίκες ηθοποιούς στον αστίατρο!

Η επίθεση στον Βασίλη Αυλωνίτη στην σκηνή του «Περοκέ» επειδή δεν άρεσε η πολιτική σάτιρά του.

1 comments on “Το χασίσι στο θυμιατήρι και η νυφούλα ο παπάς!

  1. Γεώργιος
    26/11/2021

    Παλιό αλλά πολύ καλό

Σχολιάστε